Czego szukasz?

Filtrowanie

Praktyki zawodowe 2017 w Laboratorium genetycznym EUROIMMUN DNA

27 października, 2017
EUROIMMUN Polska

W tym roku podczas wakacyjnych praktyk gościliśmy w naszym laboratorium Magdę i Anię. Każda z nich przyszła do nas z dużym bagażem wiedzy i ogromnym zapałem do pracy, a po odbyciu 3-miesięcznej praktyki obie stażystki dołączyły do naszego zespołu. Magda pracuje w laboratorium, a Ania w Dziale Szkoleń i Informacji Naukowej. Jak dziewczyny wspominają swój staż w EUROIMMUN?

Magda

Jestem absolwentką analityki medycznej  i ukończyłam 3-miesięczną praktykę laboratoryjną w EUROIMMUN DNA. Od 4. roku studiów śledziłam ofertę praktyk w tej firmie, ponieważ bardzo zależało mi na poszerzeniu doświadczenia związanego z pracą laboratoryjną i muszę przyznać, że rzeczywistość przerosła moje oczekiwania. Nie spodziewałam się takiego zaufania oraz miło zaskoczył mnie profesjonalizm i zaangażowanie  pozostałych pracowników. Najpierw przeszłam szkolenie teoretyczne z metodyki stosowanej w EUROIMMUN DNA oraz patogenezy jednostek chorobowych. Szybko rozpoczęłam pracę w biurze laboratoryjnym, zajmując się rejestracją badań, archiwizacją wyników, obsługą sklepu internetowego i klientów. Ani przez chwilę nie czułam się ciężarem dla pracowników – wręcz przeciwnie. Byłam traktowana na równi z innymi i wykonywałam zadania jak wszyscy pracownicy. Oczywiście wszystkie czynności robiłam najpierw pod opieką diagnosty, którego mogłam pytać o wszystko, nawet po 5 razy. Dziewczyny w laboratorium są bardzo cierpliwe i rzeczowe. Po czasie pracowałam już samodzielnie na sprzęcie, do jakiego nie miałam dostępu na studiach. Oprócz wykonywania izolacji DNA z krwi i wymazów, wykonywałam reakcje  PCR, a także hybrydyzacje ma mikromacierzach. Przez 3 miesiące zapoznałam się z całą strukturą pracy w laboratorium – począwszy od prac biurowych, podstawowych aspektów finansowych i marketingowych, po pracę z materiałem biologicznym i badania genetyczne. Szczerze polecam każdemu takie doświadczenie. Można się naprawdę dużo nauczyć – w przyjemnej atmosferze i w otoczeniu profesjonalistów.

Ania

Jestem absolwentką biotechnologii na Politechnice Wrocławskiej. Praktyki w EUROIMMUN DNA realizowałam w okresie od lipca do września. Na początku zostałam przeszkolona w zakresie patogenezy jednostek chorobowych, metodyki badań stosowanych w laboratorium oraz obsługi znajdujących się w nim urządzeń. Podczas praktyki wykonywałam zadania biurowe, takie jak wysyłka wyników badań, rejestracja próbek do badań, kompletowanie zestawów wysyłkowych do samodzielnego pobrania wymazu, obsługa telefoniczna klienta, czy też obsługa zamówień internetowych. Zdobyłam również wiele praktycznych umiejętności z zakresu biologii molekularnej. Zajmowałam się izolacją DNA z krwi i wymazów, nastawianiem PCR, inkubacją testów EUROArray oraz hybrydyzacją na mikromacierzach.

Pracownicy firmy byli bardzo pomocni. W każdej chwili mogłam uzyskać odpowiedź na nurtujące mnie pytanie. Dziewczyny pracujące w laboratorium profesjonalnie i w jasny sposób potrafią przekazać swoją wiedzę. Atmosfera panująca EUROIMMUN była bardzo miła i zawsze przychodziłam na praktyki z uśmiechem na ustach! Polecam każdemu, ponieważ można zdobyć wiele cennych umiejętności, pożądanych na rynku pracy w branży, a ponadto poznać politykę pracy w laboratorium od podszewki.